veelgestelde vragen Veelgestelde vraag FAQ FAQ FAQ's meestgestelde vragen vragen

Mijn abonnement

Uw abonneenummer is een 6- of 7-cijferige code en zal u terugvinden op de welkomstbrief of overschrijving die u ontvangen hebt na intekening of hernieuwing van het abonnement. Indien u betaalt via domiciliëring, zal u dit nummer ook terugvinden op uw rekeninguittreksel. We raden u alvast aan om dit nummer ergens te noteren zodat u dit gemakkelijk kunt opvragen. Het is nuttig bij elke verdere communicatie met onze klantendienst. 

U kunt uw nieuwe adresgegevens hier doorgeven.
We vragen om elke wijziging minstens 1 week op voorhand door te geven zodat onze klantendienst dit tijdig kan verwerken.

U kunt als bestaande abonnee ook genieten van één van onze promoties, mits aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

- Uw huidig abonnement loopt nog maximum 6 maanden

- U verlengt voor de duur van het promotieabonnement (12, 18, 24, .. maanden)

Voldoet u aan deze voorwaarden of wilt u weten of u aan deze voorwaarden voldoet? Bel ons op het nummer 02 454 29 14.

Indien uw huidig abonnement nog langer dan 6 maanden loopt, kunnen we uw nieuwe aanvraag helaas niet laten doorgaan. We raden u aan om ons minstens 1 maand voor het einde van uw abonnement te contacteren. Onze klantendienst kijkt op dat moment graag de mogelijkheden voor u na.

Alle lopende promoties vindt u hier.

Wanneer u als bestaande klant intekent op een nieuw abonnement krijgt u automatisch een nieuw abonneenummer. Dit zorgt er voor dat we u de correcte informatie (brieven en mails) kunnen bezorgen over de nieuwe formule. U blijft bij ons in het systeem uiteraard herkenbaar als bestaande en trouwe klant. 

U hebt recht om binnen de 14 dagen zonder opgave van redenen uw abonnement te herroepen. Deze termijn verstrijkt:

- in geval van een papieren abonnement 14 dagen nadat het eerste papieren magazine geleverd werd
- in geval van een digitaal abonnement: 14 dagen nadat de toegang tot het digitale magazine opgestart werd

Meer info over het herrroepingsrecht vindt u ook onder onze algemene voorwaarden.

We vinden het alvast erg jammer dat u overweegt om uw abonnement op te zeggen. Conform de algemene voorwaarden dient een stopzetting steeds telefonisch te gebeuren en dit minstens 2 weken (1 week bij een digitaal abonnement) voor de einddatum van het abonnement.  
U kunt ons bereiken op weekdagen van 8 uur tot 17 uur op het nummer 02 454 29 14 (optie stopzettingen).
Enkel na telefonisch contact kunnen wij het abonnement stopzetten.

Levering van mijn magazine

Er zijn twee mogelijkheden:

  • Postabonnement: u ontvangt Story elke dinsdag van de week samen met de normale briefwisseling. Hebt u uw magazine later ontvangen of niet ontvangen? Klik dan hier om de klacht door te geven.
  • Winkelabonnement: indien uw magazine zal thuis geleverd worden door de rondeman, zal het magazine geleverd worden op de verschijningsdag. Hebt u gekozen om het magazine zelf af te halen, kunt u de dag en het tijdstip zelf kiezen. Voorwaarde is uiteraard dat het nieuwe exemplaar reeds in de winkel ligt (elke dinsdag).

U kunt kiezen uit de volgende bezorgwijzen:

  • Een postabonnement: de postbode levert het magazine bij u thuis elke dinsdag van de week.
  • Een winkelabonnement: uw magazine wordt op de dag van verschijning geleverd door de rondeman of u gaat uw magazine op een gekozen dag en tijdstip afhalen in de krantenwinkel. Het nieuwe exemplaar moet uiteraard reeds verschenen zijn in dat geval (elke dinsdag).

Indien u kiest voor een winkelabonnement, kunt u vervolgens kiezen uit twee opties: 

  • thuislevering door een vaste rondeman of krantenwinkel (indien mogelijk)
  • het magazine zelf afhalen in een vaste krantenwinkel

Indien u kiest voor thuislevering, hoeft u zelf verder niets te doen. U kunt daarnaast even bij de rondeman informeren wanneer hij het magazine zal leveren. Opgelet: een rondeman is niet mogelijk op elk adres. 

Indien u kiest voor afhaling, dan kunt u uw magazine zelf gaan afhalen in de krantenwinkel die u gekozen hebt. Opgelet: u moet kiezen voor één krantenwinkel. U kunt bijgevolg niet in elke krantenwinkel uw magazine gaan afhalen, maar enkel in de winkel die u opgegeven hebt bij inschrijving. De krantenwinkel wordt vervolgens door ons op de hoogte gebracht dat u het magazine daar zal komen afhalen. 
 

Hoe werkt een winkelabonnement (keuze afhalen)?

1. Ga op de startdatum van uw abonnement naar uw gekozen dagbladhandelaar. Story verschijnt elke dinsdag van de week.
2. Haal uw magazine uit de rekken.
3. Ga even langs de kassa en zeg uw naam. De dagbladhandelaar heeft van ons doorgekregen dat u recht hebt op het magazine.

Wilt u voortaan een postabonnement of een winkelabonnement? Bel ons dan op het nummer 02 454 29 14. Onze klantendienst is op weekdagen bereikbaar van 8 u. - 18 u. en op zaterdag van 8 u. - 13 u. 

Story streeft ernaar het magazine elke dinsdag van de week samen met de normale briefwisseling bij u te bezorgen. Is dit niet het geval, willen wij ons hiervoor alvast verontschuldigen. We vragen u vervolgens om de klacht hier door te geven. Indien u dit wenst, dan kunnen wij het gemiste magazine nog laten nabezorgen. Wenst u het gemiste magazine niet meer te ontvangen, dan verlengen wij uw abonnement met één exemplaar. U kunt voor één van deze opties kiezen als u de klacht doorgeeft via de lezersservice

Hebt u uw magazine later ontvangen dan dinsdag? Dan willen wij ons hiervoor alvast verontschuldigen. Geef uw melding zeker door. Wij doen vervolgens het nodige.

Onze excuses dat u een beschadigd magazine ontvangen hebt, dat is uiteraard niet de bedoeling.

Meld het ons hier. Uw abonnement wordt vervolgens verlengd met het beschadigde exemplaar alsook de bedeler wordt op de hoogte gebracht.

Vakantie

Uw abonnement kan tijdens uw vakantie voor een minimumperiode van 1 week onderbroken worden of doorgestuurd worden naar een ander adres in België of in het buitenland. U kunt eenvoudig uw keuze en vakantieperiode doorgeven. U hebt volgende keuzes:

  • Uw abonnement stopzetten tijdens uw vakantie: uw abonnement wordt dan verlengd met de periode dat u op reis bent.
  • De levering van uw magazine onderbreken en digitaal blijven verder lezen. De digitale toegang blijft actief en uw abonnement blijft bijgevolg doorlopen.
  • Het magazine laten bezorgen bij een vriend of familielid in België. De digitale toegang blijft actief en uw abonnement blijft bijgevolg doorlopen.
  • Het magazine laten doorsturen naar een vakantieadres in België. De digitale toegang blijft actief en uw abonnement blijft bijgevolg doorlopen.
  • Het magazine laten doorsturen naar een vakantieadres in het buitenland. De digitale toegang blijft actief en uw abonnement blijft bijgevolg doorlopen.

U ontvangt van uw aanvraag nog een bevestigingsmail. We vragen om elke wijziging minstens 1 week op voorhand door te geven zodat onze klantendienst dit tijdig kan verwerken.

In de drie laatste gevallen kunt u het magazine ook digitaal blijven lezen. Meer info over digitaal lezen vindt u hier.

Uw magazine kan doorgestuurd worden naar een buitenlands vakantieadres. Hierbij dient u wel rekening te houden met extra portkosten. Bovendien zal het magazine geleverd worden door een buitenlandse postdienst. Het is daarom mogelijk dat u het magazine pas later of niet ontvangt. We raden u aan om tijdens uw vakantie gebruik te maken van de digitale toegang van uw abonnement en de papieren leveringen te onderbreken. Sinds 15 juni 2017 worden er in het buitenland (binnen Europa) ook geen roamingkosten meer aangerekend, waardoor u zonder extra kosten ook kunt surfen via uw mobiel internet.

De portkosten voor het doorsturen van het magazine naar het buitenland zijn de volgende:

  • binnen Europa
    buurlanden: 2,75 euro per exemplaar
    niet buurlanden: 3 euro per exemplaar
  • buiten Europa: 3,50 euro per exemplaar

Betaling

U kunt kiezen uit onderstaande mogelijkheden:

  • betalen via overschrijving
  • betalen via domiciliëring
  • online betalen

De betaalbrief wordt tot maximum 7 dagen na intekening op het abonnement opgestuurd. Deze brief is tevens de bevestigingsbrief van uw abonnement.

Hebt u de overschrijving na twee weken nog niet ontvangen of bent u de overschrijving verloren? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. U kunt een nieuwe overschrijving aanvragen door contact op te nemen met onze klantendienst. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuwe overschrijving naar u op.

We kunnen u enkel een factuur bezorgen van de betaling als we van u geldige facturatiegegevens hebben. De factuur wordt telkens opgestuurd na ontvangst en verwerking van de betaling. Dit kan een drietal weken duren.

Wenst u voortaan een factuur te ontvangen van uw betaling? Klik hier om uw aanvraag door te sturen. Vergeet zeker niet de nodige facturatiegegevens door te geven. 

U mag dit formulier doorsturen naar sepa@persgroep.be of mag dit per post opsturen naar Story, Brusselsesteenweg 347 1730 Asse.

Wanneer u intekent op een nieuw abonnement ontvangt u bij de brief een retourenvelop zodat u het domiciliëringsformulier gratis kunt terugsturen.

Van zodra u intekent op een abonnement en u kiest op dat moment voor betaling via domiciliëring geeft u dan reeds uw rekeningnummer en uw akkoord door. Hierdoor kunnen wij ervoor zorgen dat er reeds een betaling kan aangevraagd worden en dat uw magazine al geleverd kan worden.

De brief die u ontvangen hebt, dient ter vervollediging van uw abonnement. Het terugsturen van dit document is daarom steeds vereist. Wij kunnen met dit document ook verifiëren of we het juiste rekeningnummer geregistreerd hebben. Ook al is de domiciliëring reeds in orde, dan nog hebben we dit document nodig. U mag er uiteraard van gerust zijn dat er slechts één domiciliëring zal geactiveerd worden.

Wanneer u intekent op een abonnement via domiciliëring geeft u reeds telefonisch of online uw akkoord. U geeft dan ook al uw rekeningnummer door. Om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk uw magazine ontvangt, sturen wij de aanvraag voor de domiciliëring op moment van intekening reeds door naar uw bank. Hierdoor kunnen we snel een betaling aanvragen.
Dit is ook voordelig wanneer u gekozen hebt voor een abonnement met een cadeau: de betaling wordt zo snel mogelijk aangevraagd waardoor het cadeau ook zo snel mogelijk kan geleverd worden. Ongeveer een week na intekening ontvangt u dan alle nodige documenten. Het papier ter ondertekening mag u gewoon naar ons terugsturen: dit is ter vervollediging van uw abonnement. 

Hebt u gemerkt dat uw betaling via domiciliëring om een bepaalde reden niet is gelukt? Dan zal u van ons een mail én brief ontvangen om de betaling manueel uit te voeren. Nadien zal uw abonnement en de domiciliëring opnieuw opstarten. 

Het is niet mogelijk om de domiciliëring op een vaste datum van de maand af te houden. Wij hebben hier namelijk geen invloed op. We kunnen de exacte datum van afhouding om deze reden ook niet doorgeven. Dit is steeds afhankelijk van het aantal dagen in de maand, doorgegeven vakantieperiodes, feestdagen, ... .

Indien u uw rekeningnummer voor de domiciliëring wenst te veranderen, moet u dit inderdaad aan ons doorgeven. U mag het nieuwe rekeningnummer hier doorgeven. Nadien sturen we u nog een domiciliëringsformulier op dat u enkel nog ter bevestiging mag invullen en terug doorsturen.

Een aantal weken voor uw abonnement vervalt, zal u van ons een betalingsuitnodiging ontvangen met daarbij gevoegd een overschrijvingsformulier. Maak gebruik van dit overschrijvingsformulier om de betaling te verrichten. Op deze manier zal uw abonnement zonder onderbreking verder gezet worden. 

U hebt een abonnement met factuur dat u wenst te verlengen? Maak gebruik van het overschrijvingsformulier om het abonnement te betalen, de factuur wordt na uw betaling verstuurd.

Een hernieuwingsbrief wordt een maand voor de vervaldatum van uw abonnement opgestuurd. Nadien zal er ook nog een herinnering verstuurd worden.

Is uw online betaling mislukt of geweigerd, dan zal u van ons uit eerst een mailtje ontvangen met de melding dat de betaling niet gelukt is. U kunt op dat moment een tweede poging uitvoeren of de betaling manueel uitvoeren aan de hand van de betaalgegevens in de mail.

Mijn cadeau

De standaard levertermijn is maximum 8 weken na ontvangst van de eerste betaling. De betaling is bijgevolg nodig om het geschenk te kunnen ontvangen.

Standaard wordt het geschenk geleverd onder de vorm van een postpakket. Hoe het geschenk geleverd wordt, wordt bij intekening van het abonnement meegegeven.

Zijn de 8 weken al verstreken en hebt u het geschenk nog steeds niet ontvangen? Meld het ons. We kijken dan graag de status van uw geschenk na.

Indien u niet thuis was bij de levering laat de postbode een nota achter met de boodschap dat hij is langs geweest. U kunt dan kiezen voor een tweede levering of u kunt het pakket samen met de nota afhalen bij uw postkantoor. Het pakket blijft daar tot twee weken liggen. Nadien wordt het terug naar ons verstuurd.

Op elektronische toestellen hebt u een garantie van 2 jaar. Bij het toestel wordt steeds een garantiebrief geleverd, hou deze dus zorgvuldig bij.

Mijn abonnementsacties

Indien u geabonneerd bent op Story kunt u genieten van talrijke acties die wij doorheen het jaar aanbieden. Ze zitten niet standaard inbegrepen in de prijs van het abonnement, maar u zal tijdig per mail en per brief geïnformeerd worden hoe u de producten in één keer kan bestellen. U hoeft als abonnee de producten niet te sparen, maar u kunt ze in één keer aankopen.

Bepaalde producten worden gratis thuisbezorgd. Indien het product een afwijkend gewicht of grootte heeft, kunnen er extra verzendkosten aangerekend worden. Dit hangt echter af van actie tot actie. Deze informatie zal dan ook meegegeven worden in de brief.

Het pakket zal geleverd worden binnen de 2 tot 8 weken na ontvangst van de betaling. Het zal geleverd worden onder de vorm van een postpakket. 

Zijn de 8 weken al verstreken en hebt u het pakket nog steeds niet ontvangen? Meld het ons hier. We kijken dan graag de status van uw bestelling na.

Indien u niet thuis was bij de levering laat de postbode een briefje achter met de boodschap dat hij is langs geweest. U kunt dan kiezen voor een tweede levering of u kunt het pakket samen met het briefje afhalen bij uw postkantoor. Het pakket blijft daar tot twee weken liggen. Nadien wordt het terug naar ons verstuurd. 

Digitaal lezen

Uw abonneenummer is een 6- of 7-cijferige code en zal u terugvinden op de welkomstbrief of overschrijving die u ontvangen hebt na intekening of hernieuwing van het abonnement. Indien u betaalt via domiciliëring, zal u dit nummer ook terugvinden op uw rekeninguittreksel. We raden u alvast aan om dit nummer ergens te noteren zodat u dit gemakkelijk kan opvragen. Het is nuttig bij elke verdere communicatie met onze klantendienst. 

Om een profiel aan te maken en dit vervolgens te koppelen aan uw abonnement, moet u enkel volgende stappen volgen:

1. Ga naar magazine.story.be

2. Klik op 'Profiel aanmaken'

3. Geef uw e-mailadres en wachtwoord (2x) in en klik op 'Registreer'

4. U za een mail ontvangen. Klik op de activatiemail om uw profiel te activeren. 

Om uw abonnement vervolgens te koppelen, dient u volgende stappen uit te voeren:

1. Open de applicatie van Story

2. Ga naar 'Inloggen'

3. Geef uw e-mailadres en wachtwoord in

4. Klik op 'Koppel abonnement' en geef uw abonneenummer en postcode in

5. Klik op 'Activeer' en uw abonnement is gekoppeld!

Meer informatie over digitaal lezen vindt u hier.

 

Indien u uw wachtwoord vergeten bent, dient u volgende stappen te volgen:

1. Open de applicatie van Story op uw toestel

2. Klik op 'Inloggen' en geef uw e-mailadres in

3. Klik onder het veld wachtwoord op 'wachtwoord vergeten'

4. U zult vervolgens een mail ontvangen om een nieuw wachtwoord in te stellen

Om het magazine te downloaden op uw iPhone of iPad, mag u volgende stappen volgen:

1. Open de applicatie van Story.

2. Klik op de cover van het magazine.

3. Kies voor de eerste optie 'Inloggen als abonnee', geef bovenaan uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op 'Inloggen'.

4. De download wordt gestart en u kunt het magazine lezen.

Om het magazine te downloaden op uw smartphone of tablet, mag u volgende stappen volgen:

1. Open de applicatie van Story.

2. Klik op de cover van het magazine.

3. Kies voor de eerste optie 'Inloggen als abonnee', geef bovenaan uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op 'Inloggen'.

4. De download wordt gestart en u kunt het magazine lezen.

Momenteel kan de applicatie gedownload worden op:

Smartphone of tablet (Android)

iPhone of iPad (Apple)

U kunt het magazine ook lezen op uw computer via magazine.story.be.

 

U kunt het magazine tot op 5 verschillende toestellen downloaden. Voorwaarde is wel dat er gebruik gemaakt wordt van dezelfde logingegevens.

U kunt artikels of het volledige magazine opslaan op uw computer. Volg hiervoor volgende stappen:

1. Ga naar magazine.story.be

2. Log in  met uw e-mailadres en wachtwoord

3. Het magazine wordt gedownload. Klik in het grijze menu rechts op 'Uitgave opslaan als pdf'

Om een artikel op te slaan of af te printen, mag u volgende stappen volgen:

1. Ga naar magazine.story.be

2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord

3. Klik op het artikel dat u wenst op te slaan of af te printen

4. Druk op de printknop en het artikel wordt geopend in een pdf-bestand

5. Kies voor opslaan of afprinten

Het is jammer genoeg niet mogelijk om het kruiswoordraadsel en andere puzzels digitaal in te vullen op uw toestel.U kunt de puzzels echter wel afprinten via de site.

U kunt tot een aantal maanden terug magazines downloaden.

Wanneer u een digitaal magazine offline wenst te lezen (bijvoorbeeld op de trein) is het belangrijk dat u het magazine eerst online volledig gedownload hebt. Zo niet, zal u het magazine offline niet kunnen raadplegen. Belangrijk is ook dat de download niet onderbroken wordt.

U kunt via de applicatie instellen om de gedownloade magazines automatisch te verwijderen. Dit kunt u doen als volgt:

Stap 1: Open de applicatie van Story.

Stap 2: Klik onderaan op de button 'Mijn magazines'.

Stap 3: Klik rechtsboven op het vuilbakje en duid de gewenste optie aan.

Het digitale magazine is te downloaden op de dag van verschijning (elke dinsdag van de week) tussen 4 en 5 u. 's morgens. 

Overige vragen

De algemene voorwaarden van een abonnement vindt u hier terug.

Wanneer u intekent op een promotieabonnement, verklaart u zich ook akkoord met de actievoorwaarden.

Indien u student of leerkracht bent, kunt u bij ons van een korting genieten. Bent u student? Klik dan hier. Bent u leerkracht? Klik hier. U kunt daar gemakkelijk intekenen op één van de verschillende formules. Nadien vragen we u enkel nog om een kopie van de geldige studenten – of lerarenkaart door te sturen.

Opgelet: deze korting is niet combineerbaar met andere kortingen of promoties.

Voor studenten mag dit doorgestuurd worden naar het e-mailadres studenten@persgroep.be.

Voor leerkrachten mag dit doorgestuurd worden naar het e-mailadres leerkrachten@persgroep.be.

Indien u gepensioneerd bent of 65+ bent, kunt u genieten van een korting van 10%. Een kopie van de ID of een bewijs van pensionering is vereist.

Opgelet: deze korting is niet combineerbaar met andere kortingen of promoties.

Indien u mindervalide bent, kunt u genieten van een korting van 10%. Een bewijs van invaliditeit is vereist.

Opgelet: deze korting is niet combineerbaar met andere kortingen of promoties.

Indien u een abonnement wenst te schenken, hebben we volgende gegevens nodig:

- de abonnementsduur
- het leveringsadres van de ontvanger
- het adres van de betaler
- de startdatum van het abonnement

Van zodra we deze gegevens hebben ontvangen, starten we het abonnement op. Het overschrijvingsformulier wordt naar de betaler van het abonnement verstuurd.

U kunt ons hiervoor bellen op het nummer 02 454 29 14. We helpen u graag verder.

Story kost in de krantenwinkel 3 euro.

Hebt u een vraag, tip of opmerking voor de redactie? Aarzel dan zeker niet om met hen contact op te nemen. U kunt hen contacteren via deze pagina door het contactformulier in te vullen.